Hoher Sonnblick 3.106m

autor: | Zář 12, 2021 | 2020-2021, Alpy

Termín 10.9.2021 – 12.9.2021

Účastníci: Eva, Kamila, Jitka, Ondra, Jarda

V pátek po obědě vyrážíme směr Dolní Dvořiště a dále okolo Salzburgu až do malé vesničky Wörth u Raurisu v Horních Taurech, kam přijíždíme do kempu už za tmy. Máme v plánu podobný výlet, jako uskutečnil náš kamarád František Gregar se skupinou v roce 2011.

Sobotní ráno vstáváme v 6:00 a brzy dojíždíme na parkoviště u Kolm – Saigurnu. Pár minut po osmé ráno opouštíme parkoviště směr Hoher Sonnblick. Počasí nám zatím přeje. Vidíme Sönnblick přímo nad námi. Ani se nechce věřit, že je to tak daleko. Odbočujeme na výstupovou trasu Erfurterweg kolem vodopádů strmě vzhůru. Obloha se zatahuje, ale zatím neprší. Je to příjemnější, než kdyby pražilo slunce, protože strmý výstup stojí za to. V sedle mezi Hocharnem a Goldzechkopf máme v nohách asi 1470 výškových metrů a výstup na nedaleký Hocharn vzdáváme. Na chatu Zittelhaus stojící na vrcholu Hoher Sonnblicku to sice už není daleko, ale cestou nás ještě čeká vrchol Goldzechkopf. Lezeme hezkým hřebenem a na vrcholu Goldzechkopfu 3.042m stojíme před třetí odpoledne. Drobně prší. Pokračujeme kluzkým hřebenem dolů a jeden úsek, byť je zajištěn ocelovým lanem raději děvčatům dojišťujeme. Po ledovci pak už jen dupeme až na vrchol Hoher Sonnblicku do chaty Zittelhaus, kam dorážíme okolo 17. hodiny. V nohách máme zhruba 1.800 výškových metrů. Na vrcholu je mmj. také umístěna veliká meteorologická observatoř. Máme svůj společný pokoj. Večeříme a spát jdeme svorně brzy po desáté večerní.

V neděli ráno se balíme a zatímco děvčata pomalu scházejí po hřebeni a ledovci dolů, vydáváme se s Ondrou na blízký vrchol Goldbergspitze 3.073m. Lezení je snadné, jen musíme dávat pozor na namrzlé úseky a uvolněné kameny. Lezeme na  volno bez zajištění i když jsme si nahoře říkali, že to lano dole v batohu, by se docela hodilo. Před lety tu bylo nataženo ocelové lano, jak píše Franta ve svém článku ( https://holysa.cz/kronika/sonnblick-3-105m/ ), ale dnes tu žádné lano není. Na vrcholu jsme ale vcelku brzy. Počasí je nádherné, tak se kocháme a poznáváme okolní vrcholy. Máváme děvčatům, která jsou v tuto chvíli na hřebeni ze Sönnblicku. Dolů je pak cesta o něco „zajímavější“, ale brzy zase stojíme dole na ledovci a traverzujeme k cestě na Rojacher Hütte. Děvčata doháníme ještě nad chatou, tak si sestup pak užíváme společně. Na Rojacher si dáváme pivko a pak cestou zastavujeme ještě na chatě Nebau. Pak pokračujeme dolů po moc hezké naučné stezce a u místa Durchgangalm většina z nás neodolá lákavé ledové koupeli v potoce s názvem Lenzangerbach. Do Lysé pak přijíždíme v nočních hodinách.