Vysoké Tatry – březen 2012

autor: | Bře 20, 2012 | 2012-2013, Tatry

15.-18.3.2012

Účastníci : Michal KŘENA, Vladimír SLAVÍČEK, Jaroslav FALDUS, Ondřej VILÍM, František GREGAR (všichni HO Lysá n.L.) a Martin STRYČKO.

15.3.2012 – Zlomísková věža (2131m)

Od horského hotelu na Popradském plesu žlebem od jihu.

Ráno přijíždíme do Štrby, odtud pokračujeme zubačkou na Štrbské pleso a následuje vynáška k Popradskému plesu. Po ubytování na společném pokoji vyrážíme ještě před obědem na „tréninkovou“ túru do Zlomísk.

Vybrali jsme si Zlomískovou vežu a žlabem (místy dosti přemrzlý a málo nesoucí sníh) jsme vystoupili do podvrcholového sedélka a potom krátce skalami jsme vylezli na vrchol věže. Sestup za přechodně zhoršeného počasí (krátce zataženo, malá dohlednost, větrno) jsme provedli slaněním (využité smyčky po předchůdcích) stěnou zpět do doliny.

16.3.2012 – Kótá nad malým Hincovým plesem (1996m)

Satanovou dolinkou kolem Malého Hincového plesa k Velkému Hincovému plesu (1946m) a krátce na vrchol kóty

Za nádherného počasí jsem vyšel Satanovou dolinkou až na Velké Hincovo pleso (ostatní vyrazili lézt na Volovou vežu) a po odpočinku jsem ještě vystoupil na kótu nad Malým Hincovým plesem, kde se mně otevřely překrásné výhledy nejen na štíty Mengusovské doliny. Při oddechu na vrcholu tohoto kopečka jsem pozoroval stádo asi 10 kamzíků. Pak jsem sestoupil přímo k M.Hinc.plesu a po stejné cestě jako ráno jsem se vrátil na Popradské pleso.

17.3.2012 – Východní železná brána (2255m)

Od Poprad. plesa Zlomískami (K 809)

Za pokračujícího ideálního počasí výstup dolinou Zlomísk do Východní Železné brány. Jinak v dolině i v samotném sedle (výhledy do Kačací doliny) hodně skialpinistů, Hřeben na Sněžné kopy, v létě velmi snadno zdolatelný, nyní značně zasněžený, stopa nevyšlápnuta. Sestup zpět na Popradské pleso.

18.3.2012 – Popradské pleso, Symbolický cintorín, sestup na Štrbské pleso, odjezd do Lysé N.L.

Dopoledne procházka (stále pěkné počasí) na Symbolický cintorín, ostatní na Tupé a Přední Baště. Odpoledne úmorný sestup po špatně prošlápnutém chodníku na Štrbské pleso, večer odjezd zpět do Lysé n.L.